101 ایده تولید محتوای شبکههای اجتماعی برای جلب و درگیری مشتریان (بخش اول)
شبکههای اجتماعی یکی از بهترین روشها برای ارتباط گرفتن با مشتریان در هر صنعت و تجارتی میباشد. وقتی که از شبکههای اجتماعی استفاده میکنید، میدانید که مشتریان بالقوه شما هم در شبکههای اجتماعی حضور دارند لذا شما باید با استفاده از این ابزار با آن ها ارتباط بگیرید. بنابراین تنها کاری که باید بکنید، تولید محتوای مناسب است. قدرت اثرگذاری شما در شبکه های اجتماعی توسط قدرت اثرگذاری محتوای شما تعیین می شود. البته ممکن است برای بازاریابان سخت باشد که ایدههای جدید را ارایه کنند تا بتوانند مشتریانشان را در کار درگیر کنند. به همین منظور در این پست قصد داریم تا 101 ایده که در این مسیر به شما کمک می کند را ارایه کنیم.
1) از کاربران بپرسید.
با این که بیشتر بازاریابان ترجیح میدهند که این کار را در پایان و در زمانی که دیگر ایدهای برایشان باقی نمانده است انجام دهند، ولی بهتر است آنرا به عنوان یک استراتژی بازاریابی اجتماعی در نظر داشته باشید. از مشتریانتان بپرسید ترجیح می دهند چه نوع محتوایی را در صفحه های اجتماعیشان ببینند و سپس همان نوع محتوا را به اشتراک بگذارید.
2) از کاربران نظرخواهی کنید
در صورتی که میخواهید یک فرآورده/سرویس جدید و یا حتی یک کمپین تبلیغاتی تولید کنید، از فالوورهایتان در شبکههای اجتماعی بخواهید که در این باره نظر دهند. این کار باعث می شود آنها احساس کنند بخشی از شرکت شما هستند.
3) نقل قول ها
آوردن نقل قولهای الهام برانگیز و انگیزه دهنده در کار همیشه اثر جادویی دارد!
4) یک سوال بپرسید.
بهترین سال دعوت مشتریان در کار این است که از آنها سوال کنید. سعی نمایید سوالات را ساده و مرتبط با کار مطرح کنید.
5) سوالات را به شکل جای خالی بپرسید.
به عنوان مثال: در صورتی که میتوانستم به یک مکان در دنیا سفر کنم، این مکان ........ بود.
6) دستاوردهای خودتان را با آنها به اشتراک بگذارید.
این کار نه تنها باعث میشود که مشتریان موجود تشویق شوند که بیشتر در کار مشارکت کنند، بلکه باعث می شود که مشتریان جدید و بالقوه نیز به سمت شما جلب شوند.
7) پستهایی در وبلاگ شرکتتان قرار دهید.
وقتی پست های جدید وبلاگ تجاریتان را هم در شبکههای مجازی به اشتراک می گذارید، مسلماً در جلب مشتری یک قدم به جلو افتاده اید.
8) نظرسنجی های جدید ایجاد کنید.
گذاشتن نظرسنجی معمولاً روشی موثر برای ارتقای میزان درگیر شدن مشتریان در پست های شما در شبکه های اجتماعی است. (مثال: کدامیک از محصولات را بیشتر دوست دارید؟)
9) پستهای خنده دار بگذارید.
مردم دوست دارند چیزهای خنده دار بخوانند و گذاشتن چنین پستهایی منجر به این میشود که آنها می توانند از طریق کامنتهایی که میگذارند، یک ارتباط سالم با شرکت برقرار کنند.
10) پست ها/تصاویری از شرکت خودتان بگذارید.
درباره اتفاقاتی که در شرکتتان می افتد، فرهنگ شرکت و غیره پستها و تصاویری بگذارید. این کار منجر می شود که میزان درگیری آنها با شرکت شما بیشتر شود.
11) آمارهای مربوط به شرکت را به اشتراک بگذارید.
به روز رسانیهای مختلف و دادهها و آمار و ارقام مربوط به شرکت را به اشتراک بگذارید.
12) پست هایی از پشت صحنه کار شرکتتان بگذارید.
مشتریان دوست دارند ببینند که پشت صحنه شرکت شما چه اتفاقاتی میافتد. به عنوان مثال شما می توانید ویدیوهایی بگذارید که نشان دهنده که چگونه محصول شما ساخته می شود. این ویدوها می تواند به شکل موثری مشتری را جلب کند.
13) برخی از مطالب از اکانت های دیگر را مجدداً به اشتراک بگذارید.
این کار باعث می شود که اکانت شما برای کاربران همیشه به روز باشد.
14) برخی از مطالب قدیمی اکانت خودتان را هم مجدداً به اشتراک بگذارید.
برخی اوقات، شما میتوانید پست های قدیمی خودتان را دوباره به اشتراک بگذارید تا به آن ها جانی تازه بدهید.
15) عناوین جدی را با مطالب تفریحی همراه کنید.
اگر فکر میکنید که کارتان برای مخاطبین خیلی خسته کننده شده است، می توانید پستهای شبکههای اجتماعی را به همراه مطالب و GIF ها و یا تصاویر خنده دار همراه سازید.
16) بعضی وقت ها برای مخاطبین به صورت شخصی محتوا ایجاد کنید.
مخاطبین از این که برند مورد علاقهشان آنها را به صورت شخصی میشناسد و کاری مخصوص مانند به اشتراک گذاری یک پیشنهاد مخصوص و غیره برایشان انجام می دهد خوشحال می شوند.
17) برای محصولات جدید ویدیو تولید کنید.
چه محصولاتی دارید؟ بهترین راه برای گفتن به مشتریانتان درباره آن این است که یک ویدیوی جذاب درباره آن ایجاد کنید و آن را با مشتریانتان به اشتراک بگذارید.
18) پستهای مهمان ایجاد کنید.
اگر بر روی سایت های دیگر پست می گذارید، لینک آن ها را با مخاطبینتان به اشتراک بگذارید.
19) تصاویر به اشتراک بگذارید.
از فالوورهایتان بخواهید که زیر این تصویر مطالب جذابی بنویسند.
20) نظرات مشتریان را به اشتراک بگذارید.
هرازچندگاهی نظرات رضایت آمیز مشتریانتان را به اشتراک بگذارید و با این کار به دیگران نشان دهید که چرا مردم برند شما را دوست دارند.
21) تصاویر خنده دار به اشتراک بگذارید.
سعی کنید همراه با لوگوی برندتان تصاویر خنده دار و یا جملات الهام بخش به اشتراک بگذارید.
22) از اینفوگرافیها استفاده کنید.
اینفوگرافیی های جالب و مرتبط با برندتان تولید کنید و به اشتراک بگذارید.
23) یک سری از پستهای خاص به اشتراک بگذارید.
به اشتراک گذاری یک سری از پستهای خاص همچنین راه دیگری برای درگیر کردن مخاطبین است.
24) توصیه هایی مرتبط با کار به اشتراک بگذارید.
شما میتوانید بسته به کارتان، توصیه هایی را که ممکن است برای فالووها مفید باشد به اشتراک بگذارید.
25) تصاویری از محصولات خودتان به اشتراک بگذارید.
وب سایت های تصویر-محوری مانند پاینترست و یا اینستاگرام بهترین مکان برای متعجب ساختن مشتریان با به اشتراک گذاری تصاویر زیبا و باکیفیت از محصولاتتان هستند.
26) سعی کنید مخاطبین را به چالش بکشید.
همه چالش را دوست دارند، مخصوصاً زمانی که بدانند فالوورهای دیگر هم درگیر این چالش هستند.
27) در محتوای خود طنز هم بگنجانید.
علاوه بر به اشتراک گذاری محتوای اصلی، می توانید چند جوک هم در محتوای خودتان قرار دهید.
28) بعضی وقتها تصاویری را به اشتراک بگذارید که خیلی ربطی به کارتان ندارند.
به عنوان مثال اگر یک شرکت تولید قهوه دارید، می توانید توصیههایی درباره نوع غذا خوردن، سلامتی و غیره را به اشتراک بگذارید.
29) درباره برندتان داستانهایی را به اشتراک بگذارید.
اجازه دهید کاربران داستانها و حقیقت های جالبی را درباره برندتان بدانند. شما می توانید برای این که کار را جالب تر کنید، از "آیا می دانستید که..." شروع کنید.
30) مسابقه بگذارید.
مسابقه هایی را که مرتبط با برندتان هستند بگذارید و کاربران را تشویق کنید که به آن جلب شوند. این کار نه تنها منجر به درگیر شدن بیشتر کاربران می شود بلکه باعث می شود که فالوورهای جدیدی پیدا کنید.
31) از کاربران بخواهید برای ارتقای کیفیت کار پیشنهاداتی بدهند.
در صورتی که شما اخیراً یک محصول جدید را وارد بازار کرده اید، از هوادارانتان در شبکههای اجتماعی بخواهید که در این باره بازخوردهایی را بدهند.
32) پیشنهاداتی را به اشتراک بگذارید.
کاربران این پیشنهادات را با آغوش باز خواهند پذیرفت و شما به این شیوه خواهید توانست تعداد زیادتری فالوور جدید پیدا کنید که میخواهند پیشنهاد را قبول کنند.
33) به هنگام تعطیلات، پستهای مخصوص تعطیلات بگذارید.
به هنگام تعطیلات، این که تنها آرزوی داشتن یک تعطیلات خوب برای هواداران بکنید کافی نیست. کاری متفاوت انجام دهید تا به آنها نشان دهید که برای آنها ارزش قائل هستید!